Saturday 14 May 2016

Refleksi Computer Networking

Terdapat banyak ilmu yang saya perolehi tentang computer networking ini. Dengan mempelajari computer networking ini saya dapat mengetahui topologi mana yang boleh digunakan dalam sebuah networking. Hal ini boleh saya ambil dan mempraktikkannya semasa saya menjadi guru pada suatu hari nanti disekolah dimana saya mengajar. Bukan ini sahaja, malah dengan cara En. Razak menyuruh kami membuat kumpulan dan membuat apa sahaja topologi dengan menggunakan bahan yang disedikan memberi saya lebih mengetahuinya dan ia sangat memberi keberkesanan kepada diri saya semasa membuat aktiviti kerana dengan memuiat aktiviti ia akan merasa seronok dan tidak ngantuk. Selain itu juga, ia menerangkan kepada saya baik buruk melakukan topologi yang dipilih.
Saya mencadangkan lebih banyak membuat aktiviti di dalam kelas supaya dapat menggerakkan minda pelajar dan memberi semangat kepada pelajar untuk belajar dan tidak merasa bosan.

No comments:

Post a Comment